کد خبر: 1233997
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
سیاست هوشمندانه دولت سیزدهم ایران در جهت توسعه بدون نیاز به بودجه و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت توسعه پروژه‌های راهبردی جدید صنعت نفت و گاز سبب خواهد شد که پروژه‌های راهبردی جدیدی در دولت سیزدهم تعریف شود. دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم ایران در بخش انرژی به دولت آینده در جذب سرمایه گذاران خارجی و گسترش تجارت نفت و گاز کمک خواهد کرد

جوان آنلاین: آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۰ طرح مهم و راهبردی کشور در صنعت نفت و گاز با ارزش بیش از ۵/۴۷ میلیارد دلار، مهم‌ترین رویکرد تحول‌گرایانه در دولت سیزدهم برای توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز و رشد تولید و تجارت نفت و گاز در جهت پایدارسازی درآمد‌های ارزی کشور در دولت‌های بعدی است.
 
سیاست هوشمندانه دولت سیزدهم ایران در جهت توسعه بدون نیاز به بودجه و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت توسعه پروژه‌های راهبردی جدید صنعت نفت و گاز سبب خواهد شد که پروژه‌های راهبردی جدیدی در دولت سیزدهم تعریف شود. دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم ایران در بخش انرژی به دولت آینده در جذب سرمایه گذاران خارجی و گسترش تجارت نفت و گاز کمک خواهد کرد. سیاست‌های مدبرانه دولت شهید رئیسی برای پیشبرد توسعه بدون اتکا به منابع بودجه‌ای و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌های راهبردی جدید در صنعت نفت و گاز، منجر به تدوین پروژه‌های راهبردی مهم جدید شد که دولت بعدی به راحتی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و زمینه جذب سرمایه‌گذار و قرارداد اولیه آن در دولت سیزدهم انجام شده است و تعهدات باید از سوی سرمایه‌گذاران بر مبنای زمان‌بندی انجام شده، اجرایی شود. آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۰ طرح مهم و راهبردی کشور در صنعت نفت و گاز با ارزش بیش از ۵/۴۷ میلیارد دلار، مهم‌ترین رویکرد تحول‌گرایانه در دولت سیزدهم برای توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز و رشد تولید و تجارت نفت و گاز در جهت پایدارسازی درآمد‌های ارزی کشور در دولت‌های بعدی است. در این بین مهم‌ترین سرمایه‌گذاری انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز، توسعه یکپارچه میدان نفتی آزادگان میدان مشترک با کشور عراق است که با استفاده تمام از ظرفیت نخبگان داخلی و تامین مالی ریالی انجام خواهد شد که ظرفیت تولید نفت خام کشور را به میزان ۵۵۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.
به طور خلاصه، دستاورد‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم، بخش نفت و گاز ایران را متحول کرد و تحریم‌ها و انزوا را پشت‌سر گذاشت. سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک، بازار‌های صادراتی جدید و توسعه زنجیره ارزش این صنعت را توانمند کرد و منافع اقتصادی و سیاسی را به همراه داشت. پایه‌های ساخته شده، سرمایه‌گذاران و شرکای خارجی را برای گسترش تجارت، تأمین مالی پروژه‌های استراتژیک جدید و ایجاد رشد پایدار در دولت‌های آینده جذب کرده است و این سیاست‌ها و مشارکت‌های راهبردی در صنعت نفت و گاز که در دولت سیزدهم پایه‌گذاری شد، می‌تواند پتانسیل منابع عظیم نفت و گاز ایران را در دولت آتی نیز آزاد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار